Door op "Aanvaarden" te klikken, stemt u in met het opslaan van cookies op uw apparaat om de site-navigatie te verbeteren, het sitegebruik te analyseren en ons te helpen bij onze marketinginspanningen. Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie.

Interviews

Zoek je een interviewer die de juiste vragen koppelt aan een vlotte, aangename schrijfstijl? Zonder jargon of gebakken lucht, maar met inlevingsvermogen, creativiteit en nieuwsgierigheid? Dan heb je hem net gevonden.

Interviewvragen voor gesprekken met diepe lagen

Het zijn dan wel de antwoorden die de aandacht van de lezer trekken, bij interviews bepalen de vragen de kwaliteit. Het is de verantwoordelijkheid van de vragensteller om zijn gesprekspartner boeiende antwoorden te ontlokken waar zijn publiek wijzer uit wordt.

Een interview is dan ook eerder een geregisseerde dialoog dan een gezellig gesprek. De interviewer behoudt steeds de controle: hij weet waar hij naartoe wilt en stuurt zijn gesprekspartner met precisie. Zo worden die onderwerpen aangesneden die het gesprek een meerwaarde geven voor je organisatie of publiek. Zo’n doelgericht interview vergt expertise en vakkennis.

Interviews met een doel: exposure of marketing?

Een marketeer dient een ander doel dan een journalist. De stijl en vorm van een interview variëren dan ook naargelang het doel:

Journalistiek doel

Een boeiend vraaggesprek met een interessant persoon of over een spraakmakend onderwerp bindt lezers aan je merk. Mensen zijn op zoek naar informatie rond deze persoon of materie. Een goed interview geeft het publiek wat het vraagt en net iets meer. Zo oogst je bijval en vertrouwen. Deze vorm vind je vooral terug in de media en schrijvende pers.

Marketingdoel

Wil je jouw product of bedrijf in de spotlights zetten? Dan voeren we een doordachte dialoog met een autoriteit binnen je organisatie of met een van je klanten. Potentiële en bestaande klanten krijgen zo een onderbouwde bevestiging van de kwaliteit van je diensten of producten. Deze artikels verschijnen in jaarverslagen, brochures …

Communitydoel

Je bedrijf of organisatie drijft op de motivatie van je leden of werknemers. Zij willen weten wie hun dagelijkse activiteiten stuurt en ondersteunt. Kruid je personeelsblad of ledenmagazine met herkenbare en verhelderende interviews waarin collega’s, medestanders en leidinggevenden het woord krijgen. Dit versterkt het communitygevoel en creëert loyaliteit.

De juiste interviewer vinden

Alle tekstbureaus bieden interviews aan. Niet moeilijk, want interviews schrijven is een van de leukste opdrachten die je als copywriter kan ontvangen. Maar niet iedereen heeft er evenveel ervaring mee. Aarzel dus niet om naar referenties te vragen wanneer je een copywriter wil inschakelen voor je interviews.

Onze ervaren interviewers hebben een journalistieke opleiding genoten. We schreven talloze interviews, zowel voor persmagazines als bedrijfsbladen. Hieronder vind je enkele voorbeelden van interviews van onze hand.

Zwembad en pooltafel als HR-strategie

Dit interview met IT-bedrijf Lansweeper verscheen op Bloovi, een van de grootste online contentplatforms voor de digitale sector in ons land.
lees het interview

Eerste hulp bij familiebedrijven

Professor emeritus Rik Donckels en Hans Wilmots, huidig ondervoorzitter van de Universiteit Hasselt maar toenmalig CEO van BDO, ontleden de werking van familiebedrijven in dit interview voor Perspectief, het ondernemersmagazine van Proximus.
lees het interview

Triodos bouwt mee aan enige Steinerschool voor buitengewoon onderwijs

In dit interview voor De Kleur van Geld, het klantenmagazine van Triodos Bank België, leidt schooldirectrice Hilde Verhaert ons rond door de enige Steinerschool voor buitengewoon onderwijs.
lees het interview

De comeback van het algemene basisinkomen

Dit interview met Roland Duchâtelet verscheen in het bedrijfsmagazine van de voormalige verzekeraar Delta Lloyd, nu NN Insurance Belgium.
lees het interview