Radiospots

Copywriting voor radiospots

Wist u dat de allereerste radiospot bijna honderd jaar geleden werd uitgezonden? In augustus 1922 zond radiozender WAEF in New York de eerste radiospot uit. Een eeuw later staan radiospots er nog altijd, als onverwoestbare rotsen in de marketingbranding. Video did not kill the radio star in de jaren tachtig, en vandaag maken radiostations handig gebruik van sociale media en digitale apps om hun publiek nog verder uit te breiden.

Hoe kunt u een radiospot maken?

Al wat u nodig hebt om een radiospot te maken, is een goede stemacteur, een handige radioproducent en … uitstekende copywriting. Radioluisteraars zitten immers niet te wachten op uw radiospot. De spot moet hun aandacht meteen vangen. En dat lukt enkel met een straf scenario, dat evenveel aandacht heeft voor de boodschap als voor de emotionele connectie met de luisteraar.

Om die connectie te bereiken, hebt u de juiste mix van meerdere elementen nodig: helder, eenvoudig en gericht taalgebruik, humor (of een andere emotie) en fantasie om de haast oneindige mogelijkheden van het medium juist te gebruiken.

Wij schrijven uw radioreclame

Het Teksthuis schreef radioreclame voor overheidscampagnes, chocolade, brandstoffen, sportevenementen … Stuk voor stuk radiospots die lang bleven nazinderen in de ether. Benieuwd hoe we uw product of dienst naar een memorabele radiospot kunnen vertalen? Vertel ons hieronder wat u onder de aandacht wil brengen!

Meer weten of een vrijblijvende offerte?

[lvca_accordion][lvca_panel panel_title=”Neem contact op”]

Contactformulier:







* Verplichte velden

[/lvca_panel][/lvca_accordion]

Van horen zeggen