Laatste projecten

Beestige copywriting voor kariboo!

Of we interesse hadden om voortaan alle copywriting voor pakjesdienst kariboo! te verzorgen? Uiteraard! kariboo! (met een kleine k en een uitroepteken) is immers een speels merk waarin we ons als copywriters volledig kunnen uitleven. Amper twee maanden later hadden we al webteksten, nieuwsbrieven en zelfs een volledige whitepaper uit onze mouw geschud. Ook zin […]

Het Teksthuis verzorgt de redactie van het Peugeot Magazine

Peugeot-bestuurders genieten van veel meer dan enkel een leuke wagen. Wie zich inschrijft op het ledenprogramma MyPeugeot, ontvangt immers voordelen, wedstrijden, avant-premières en … een 36 pagina’s dik, tweejaarlijks magazine boordevol nieuws van het merk met de leeuw. Communicatiebureau Your Agency vroeg Het Teksthuis om de redactie van de nieuwste editie op zich te nemen. […]

Persbericht voor revolutionaire technologie van Promeco

Promeco is wereldwijd expert in loyaltycampagnes vooor retail en distributie. Het bedrijf ontwerpt, produceert en verdeelt begeerde producten onder luxemerken als Azzaro, Christian Lacroix en Cyril Lignac. Met Tempcontrol brengt Promeco echter hoogst vernieuwende technologie in eigen naam uit. Tempcontrol staat voor unieke, gepatenteerde technologie die borden minstens drie keer langer warm houdt dan gewone […]

Mobistar wordt Orange

In februari van dit jaar maakte Mobistar bekend dat het zichzelf zou omdopen tot Orange, de naam van het Franse moederbedrijf. Vanaf mei werd de naam ook geïntroduceerd bij de klanten, zowel aan B2B- als aan B2C-zijde. Werkelijk alle communicatie moest gerebrand worden, ook wat de copywriting betreft: Orange gebruikt immers een nieuwe stijl en […]

WWF-België vertrouwt jaarrapport toe aan Het Teksthuis

Ieder jaar brengt WWF-België een jaarrapport uit waarin de bereikte resultaten van het afgelopen jaar uitvoerig worden besproken. Dit keer mocht Het Teksthuis dit jaarrapport schrijven. Met artikels over de tijgers in Azië, de klimaattop in Parijs, de duurzame vissen bij Delhaize, de illegale houthandel in heel de wereld en vele andere brandend actuele kwesties […]

Belisol pakt uit met nieuwe website

Met bijna veertig jaar ervaring en meer dan 40 showrooms in heel België is Belisol de onbetwiste marktleider in ramen en deuren. Omdat hun website die expertise niet meer uitstraalde, besliste Belisol dat het tijd was voor een nieuwe. En Het Teksthuis mocht de webteksten leveren. In een absolute recordtijd schreef Het Teksthuis talloze webteksten […]

Het Teksthuis geeft kleur aan uw mailbox

Verfmerk Levis heeft zijn consumenten heel wat te bieden. Niet alleen pakt het regelmatig uit met nieuwe kleurcollecties, het organiseert ook workshops, kleuradviezen en wedstrijden, geeft een volwaardig magazine uit en voegt maandelijks heel wat content aan zijn website toe. Het Teksthuis heeft de dankbare taak om iedereen hiervan op de hoogte te brengen, via […]

Copywriting en webteksten voor Orange

Orange biedt bedrijven tal van telecomoplossingen op maat aan, gaande van eenvoudige VoIP tot de meest ingewikkelde Virtual Private Networks. Omdat niet iedereen meteen weet wat dat is, vroeg reclamebureau Cypres aan Het Teksthuis om heldere copywriting en webteksten op te stellen die de oneindige voordelen van Orange Fix Corporates begrijpelijk aanprijzen. Toegegeven, we hebben […]

Want er is Nederlands … en Nederlands

U staat er misschien niet bij stil, maar taxichauffeurs zijn niet te onderschatten autoconsumenten. Constructeur Fiat heeft dat goed begrepen en creëerde daarom een direct mailing die expliciet op deze beroepsgroep was gericht. Omdat een letterlijke vertaling niet volstond voor een dermate belangrijk verkoopsdocument, werd Het Teksthuis ingeschakeld om de Franstalige copywriting naar het Nederlands […]

Community management leidt tot trending topic

Enkele maanden na de eerste conversation management-stunt met Yves Saint Laurent Benelux heeft Het Teksthuis alweer een sociale media-record verbroken. Net als vorige keer vroeg L’Oréal Benelux ons de twittercampagne in Benelux te leiden om het Manifesto L’Elixir, het nieuwe parfum van Yves Saint-Laurent, in Nederland te lanceren. Eén uur en intensief conversation management later […]

Speelse webteksten voor PostMobile – Het Teksthuis

Erg veel lawaai maakt PostMobile, de mobiele telefonie van Bpost, niet op de communicatiemarkt. Maar het merk is wel goed in klantenbinding. Een uitstekend voorbeeld hiervan is Reload & Win, het loyaltyprogramma dat communicatiebureau LBI voor Bpost ontwikkelde. In plaats van een eenvoudig puntenprogramma koos Bpost voor een interactief e-game rond een vrolijke postbode. Het […]

Het Teksthuis verzorgt community management voor Yves Saint Laurent Nederland

Communicatiebureau Hilarious is nog maar net uit de luiers of het schaakte al een account van formaat: niemand minder dan L’Oréal Benelux vroeg het bureau een campagne uit te werken voor de lancering van het nieuwe parfum Yves Saint-Laurent Manifesto in Nederland. Hilarious ontwikkelde een pracht van een minicampagne en vroeg Het Teksthuis mee aan […]

Gamma’s Bompi wordt 20 en Het Teksthuis viert mee

Reclamebureau LBi heeft een nieuwe campagne ontwikkeld voor Gamma naar aanleiding van het 20-jarige bestaan van het personage Bompi. En dat mocht blijkbaar gevierd worden, want naast een minisite met een uitgebreid online spel, staan ook nog een groots opgezette activatie in de winkels, speciale folderpromoties en een uniek verjaardagsevent klaar. Het Teksthuis mocht hiervoor […]

Nieuwe concepten voor Peugeot

In opdracht van reclamebureau Your Agency bedacht Het Teksthuis enkele onweerstaanbare concepten voor Peugeot, schreef niet te missen copywriting voor affiches in de verschillende toonzalen van het merk en hertaalde online en offline copywriting voor direct mailing, webpagina’s en e-mailings.

Het Teksthuis vertaalt de voice-over van VLAM

Productiehuis Clementine heeft een opmerkelijke promotiespot in stopmotion ontwikkeld voor de VLAM, het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing. Die opmerkelijke spot bestond echter enkel in het Nederlands en had dus dringend een vertaling nodig. Letterlijk vertalen was natuurlijk geen optie, dat zou maar raar klinken. Clementine kwam dan ook al snel uit bij Het […]

Het Teksthuis promoot de nieuwe wijnbeurs van Champion

Supermarktketen Champion pakt opnieuw uit met niet te missen promoties op tal van wijnen, en doet dat aan de hand van een persoonlijke e-mailing. Het Teksthuis mocht hier de Nederlandstalige online copywriting voor leveren in opracht van het reclamebureau Your Agency.

Nieuwe e-mailings en webteksten voor Kinepolis

Het Teksthuis schrijft al jaren webteksten en e-mailings voor Kinepolis en blijft dat met evenveel arbeidsvreugde doen. Als rasechte cinefiel mensen mogen warm maken voor nieuwe blockbusters is dan ook een heerlijke job.

Linkthree zoekt locaties en vindt Het Teksthuis

Linkthree is een gloednieuw Venue Finding Agency, opgericht door drie ambitieuze jonge leeuwen. Venue wat, zegt u? Een venue Finding Agency zoekt geschikte locaties en leveranciers uit voor internationale conferenties, meetings en events. En Linkthree doet dat helemaal gratis. Benieuwd hoe dat kan? Neem dan zeker een kijkje op hun nieuwe website, en let daarbij […]

Smaakvolle copywriting voor Leonidas

Reclamebureau Tayo rekent al langer op de hertalingen van Het Teksthuis voor zijn klant Leonidas. Sinds kort worden de rol regelmatig omgekeerd: dan levert Het Teksthuis eerst de copywriting voor de verschillende mailings, brochures, tv-spots en websites, die nadien door anderen worden vertaald. Een omkering die erg in de smaak valt …

Het Teksthuis hertaalt de Micro voor Makro

Makro heeft de sympathieke bladenmakers van Stapel gevraagd zijn personeelsmagazine Micro in een nieuw jasje te stoppen. Het Teksthuis werd mee aan boord getrokken en mocht de hertaling van alle teksten voor zijn rekening nemen.

Webteksten voor Capoue

Designbureau Pixiwooh kreeg de smakelijke opdracht een nieuwe website te ontwerpen voor de beste artisanale ijsproducent van de hoofdstad, Capoue. Een heerlijke opdracht … alleen: wie moest de teksten schrijven? Het Teksthuis stroopte zijn mouwen op en begon de meest appetijtelijke webteksten uit zijn klavier te schudden. En dat in het Frans, Nederlands en Engels. […]

Bonduelle vraagt vertaling aan Het Teksthuis

Reclamebureau Emakina schakelde Het Teksthuis in voor de vertaling van enkele heerlijke recepten op de nieuwe website van Bonduelle. Een kolfje naar ons culinaire hart!

Het nieuwe Mobistar Magazine ligt in de rekken!

Reclameburau Cypres verzorgt al langer het contentmarketingprogramma van operator Mobistar. Daar hoort ook het B2C Mobistar Magazine bij, dat verdeeld wordt in de vele Mobistar Shops over het hele land. Na een succesvolle samenwerking voor de hertaling van het laatste magazine van vorig jaar, heeft Cypres beslist de handen in elkaar te slaan om samen […]

Teasende online copywriting voor Côte d’Or

Chocolademerk Côte d’Or heeft zijn grote Golden Ticket gelanceerd. Het Teksthuis schreef de online copywriting voor de verschillende e-mailings en webteksten in opdracht van reclamebureau Your Agency.

Famous in de pers

Reclamebureau Famous pakte de laatste maanden opnieuw uit met tal van opvallende reclamecampagnes. Het Teksthuis hertaalde de al even opvallende persberichten zodat geen enkele journalist er nog naast kon kijken!

Ronkende copywriting voor Dacia

Reclamebureau Tayo kreeg eind vorig jaar nog snel de opdracht een reclamecampagne in elkaar te boksen voor Dacia voor het jaar om was. Een race tegen de klok begon, en ook Het Teksthuis kreeg algauw de fakkel in de handen gestopt om ronkende copywriting op de blitse instore affiches te kleven. Strakke deadlines, daar houden […]

Clip That Beat: Belgisch festival voor de Muziekclip

Het festival Clip that Beat is uniek in zijn genre in ons land: het gloednieuwe festival promoot de Belgische muziekclip en al zijn deelnemers, gaande van de muziekgroepen zelf over de regisseurs en monteurs tot de achterliggende platenlabels. Het wil een nieuw platform vormen voor dit miskende filmgenre en organiseert daarom voortaan jaarlijks een groots […]

Brochure copywriting voor Beaulieu International Group

Beaulieu International Group is Europees leider in de productie van vloerbekleding en meubelstoffen. De groep brengt binnenkort een nieuwe oplossing op de markt en vroeg het Leuvense reclamebureau Cypres om een brochure. Het Teksthuis mocht hier de copywriting voor leveren.

Het Teksthuis verwelkom Argosgrafix

ArgosGrafix vroeg Het Teksthuis een eerste keer om vertalingen van enkele brochures voor de brouwerij Huyghe, en kwam niet lang daarna opnieuw aankloppen voor nieuwe advertenties. Is dit het begin van een langlopende relatie?

Community Management voor Bernard-Massard

Reclamebureau Havas heeft Het Teksthuis ingeschakeld als community manager voor de Facebook-pagina van Bernard-Massard. Fans kunnen daar iedere dag kans maken op een fles Bernard-Massard schuimwijn door een leuk moment te delen dat ze onlangs hebben beleefd. Het Teksthuis leidt de Facebook-pagina in goede banen door fans naar de applicatie te leiden, Facebook-posts te plaatsen […]

Het Teksthuis verzorgt redactie voor Mobistar Magazine

Wie al eens een Mobistar Center is binnengestapt, heeft daar vast hun mooie magazine zien liggen. Het magazine is één van de vele stokpaardjes van reclamebureau Cypres, dat Het Teksthuis vroeg om de huidige editie naar het Nederlands te hertalen. Die samenwerking beviel beiden goed, en dus zal Het Teksthuis de artikels vanaf de volgende […]

Online copywriting in piratenstijl

Enige tijd geleden mocht Het Teksthuis al de aftrap geven voor de startfase van Play&Gold, het getrouwheidsprogramma van Proximus. Vandaag is de volgende fase van het programma gelanceerd, met nog meer mogelijkheden, meer prijzen, meer interactiviteit … en meer online copywriting van Het Teksthuis!

Knorr Sensations zoekt heerlijke verwenmomenten

Naar aanleiding van de nieuwe verpakking van Knorr Sensations heeft reclamebureau Emakina een enquête gelanceerd waarmee deelnemers een shopcheque ter waarde van 300 euro kunnen winnen. Het Teksthuis schreef niet alleen de online copywriting voor deze minisite, maar nam ook de bijhorende e-mails en Facebookteksten voor zijn rekening.

NutriciaBaby heeft heuglijk nieuws

Nutriciababy, het getrouwheidsprogramma van Nutricia, heeft een nieuwe website en dat mag iedereen geweten hebben! Om dit heuglijk nieuws te verkondigen ontwierp reclamebureau Famous een geboortekaartje/brochure. En Het Teksthuis mocht hier de copywriting voor verzorgen.

Leonidas viert Kerst met Het Teksthuis

Leonidas is traditioneel sterk aanwezig in de eindejaarsperiode, en dit jaar heeft Het Teksthuis daarbij geholpen. Reclamebureau Tayo ontwikkelde een volledige kerstcampagne in het Frans en wij mochten die aanpassen naar het Nederlands. Niet letterlijk, want daar doen wij zoals u weet niet aan mee, maar wel met hertalingen die prettig in het oor liggen. […]

De Lijn lanceert sociale routeplanner

Reclamebureau Famous heeft een sociale routeplanner ontwikkeld voor zijn klant De Lijn. Via Buzzy Net kunnen jongeren hun routes uitstippelen en delen met hun Facebook-vrienden. Het Teksthuis kroop in het vel van tieners en jonge twintigers en knalde een frisse e-mailing uit zijn pen om deze nieuwe tool meer bekendheid te geven.

Kleurige copywriting voor Levis

Reclamebureau PKA Wanabe maakt prachtige e-mailings voor verfmerk Levis, en Het Teksthuis mag daar voortaan de copywriting voor leveren. Het resultaat? Kleurige teksten vol handige tips en originele inspiratie die zelfs de meest hardnekkige kluns naar de verfborstel doen grijpen!

Het Teksthuis pakt bpost in

Bpost zet als eerste de eindejaarsperiode in met een DM, een e-mail en een postkaart om zijn geschenkverpakkingen van bpack in de kijkers te zetten. Doelgroep? Kmo’s en zelfstandigen die hun klanten een prettig eindejaar willen wensen. Stevige B2B copywriting dus, iets waar Het Teksthuis graag zijn mouwen voor opstroopt.

Zeg het met Leonidas …

… en met Het Teksthuis! Reclamebureau Tayo schonk de internationale website van meester-chocolatier Leonidas een grondige make-over en schakelde daarbij het neusje van de internationale tekstschrijverszalm in, waaronder ondergetekende. Het Teksthuis mocht aan de slag met tongstrelende copywriting en succulente vertalingen. Het resultaat? Teksten om duimen en vingers bij af te likken!

Het Teksthuis trapt door

Reclamebureau Voice vroeg Het Teksthuis om een radiospot voor Bike Experience, een campagne om Brusselaars aan te sporen hun wagen voor de fiets in te ruilen voor hun woon-werkverkeer. Liefst met een kleine knipoog, en als het even kon tegen morgen. Een uitdaging waar we maar moeilijk aan konden weerstaan. Uiteindelijk stuurden we niet één, […]

Kinepolis kiest Het Teksthuis

Sommige opdrachten zijn leuk, en andere nog veel leuker! Of wat dacht u van een opdrachtgever als Kinepolis, met e-mailings over vampieren, stoere actiehelden, tranentrekkers, of studentikoze filmmarathons? Stuk voor stuk opdrachten waar Het Teksthuis zijn cinefiele klauwen maar al te graag inzet. Ja, het leven van een tekstschrijver kan soms mooi zijn …

En route met Touring

Who you gonna call? Het Teksthuis! Dat moet Touring Verzekeringen gedacht hebben toen het mét een belangrijk intern document en zónder vertaler zat. Het resultaat moet in de smaak zijn gevallen, want sindsdien vertaalt Het Teksthuis steeds vaker interne communicatie voor de verzekeraar.

Op schattenjacht met Proximus

Reclamebureau LBI ontwikkelde een ware schattenjacht voor Play&Gold, het getrouwheidsprogramma voor de Prepaidgebruikers van Proximus, en schakelde Het Teksthuis in als scheepsmaatje. Op het programma: een teasende e-mail, een minisite, en binnenkort misschien wel de schattenjacht zelf!

Famous & Teksthuis, sitting in a tree …

Reclamebureau Famous vroeg Het Teksthuis enkele persberichten naar het Nederlands en Engels te vertalen. Oh, en nu ze ons toch aan de lijn hadden, konden we misschien ook een direct mailing voor de uitvaartverzekering van Dela verbeteren? En als we nog wat tijd overhadden, een postkaart voor Buzzy Pazz van De Lijn herschrijven? En … […]

Het Teksthuis zet TagTagCity op de kaart

TagTagCity is een Belgische start-up die gratis mobiele websites ontwikkelt voor kmo’s en die zichtbaar maakt voor mobiele surfers via geolocalisatie. TagTagCity werd uitgeroepen tot Europese start-up van het jaar, en werd de hemel ingeprezen door de Marketing Director van Facebook. Iedereen lijkt hen te kennen, behalve de kleine zelfstandige om de hoek … Maar […]

De allerlaatste column

Het Teksthuis pinkt een traantje weg. Vanaf 1 oktober kunt u immers onze allerlaatse column lezen in het reismagazine Genieten. Eén jaar lang beschreven we maandelijks de perikelen van onze reis om de wereld. Dat hoodstuk is nu dus definitief afgelopen … Maar gelukkig wachten er ons tal van nieuwe avonturen!

Verhulst Events & Partners aan de top

Niets zo belangrijk voor een evenementenbureau als bovenaan prijken in de zoekresultaten van Google. Het Teksthuis hielp de ranking van VerHulst Events & Partners verbeteren met doeltreffende SEO copywriting, en met succes! Het bedrijf verschijnt als tweede zoekresultaat met de immens populaire zoekterm ‘bedrijfsevenementen’. En daar zijn ze bij Verhulst Partners & Events blijkbaar bijzonder […]

BNP Paribas bestormt de festivalweides met Het Teksthuis

Voor het tweede jaar op rij mag Het Teksthuis in opdracht van reclamebureau Voice de teksten voor de festivalcampagne van BNP Paribas Fortis produceren. Wat staat er zoal op de Rider? E-mailings en webteksten, maar ook video, flyers, affichage en copywriting voor op de festivalstand zelf. Rock on!

Vantage Emea in de schijnwerpers

Het Belgische Vantage Emea ontwikkelt domotica op maat van prestigieuze bouwprojecten over de hele wereld. Het Teksthuis mocht het laatste paradepaardje, twee extreem luxueuze high class resorts in Griekenland, uitgebreid uit de doeken doen in de nieuwste editie van de domoticakrant. Ter plaatste uitproberen was jammer genoeg niet voorzien. Misschien een volgende keer?

Het Teksthuis in de ban van Voodoo

In opdracht van reismagazine Genieten reisde Het Teksthuis naar één van de minst bezochte landen van Afrika af om er zich onder te dompelen in de duistere rituelen van de voodooreligie. Ons maagdelijk zieltje keerde heel wat donkerder terug, maar we waren wel een ervaring én een reisreportage rijker!

Het Teksthuis houdt de VAD aan het lijntje

De VAD – de Vereniging voor Alcohol- en andere Drugproblemen – vroeg Het Teksthuis de teksten aan te leveren voor zijn nieuwste jongerencampagne tegen cocaïnegebruik. Onweerstaanbare copy op bierviltjes en affiches, maar ook flyers en webteksten moesten de jeugd verstandig leren omgaan met het witte poeder. Een opdracht waar Het Teksthuis zijn neus niet voor […]

Opvallende copy voor afvallende vrouwen

De groene thee van Lipton Linea bevat geen calorieën en 2 maal zoveel ‘cachines’. Het Teksthuis had daar nog nooit van gehoord, maar weet er dankzij reclamebureau Ubiquity nu alles van. En u weldra ook, dankzij onze e-mailings boordevol afslanktips!

Banksy in Blister

Het Teksthuis schreef een uitgebreide recensie over ‘Exit through the Gift Shop’, de nieuwe documentaire van straatartiest Banksy, voor Blister Magazine, de trendbijlage van Media Marketing.

Tarmak steekt zijn licht op bij Het Teksthuis

Reclamebureau Tarmak vroeg Het Teksthuis een direct mailing te schrijven voor Electrabel. Die sloeg blijkbaar aan, want even later mochten we er ook één schrijven voor De Post. En voor Voo. En …

Voice gaat de speelse toer op

Reclamebureau Voice schakelde Het Teksthuis in voor twee bijzonder speelse Facebook-campagnes: één voor de speelgoedbeurs Playtown en één voor de kinderkleding Juggle Angels. Een kolfje naar ons hand, want eerlijk gezegd zijn wij grote kinderen …