Door op "Aanvaarden" te klikken, stemt u in met het opslaan van cookies op uw apparaat om de site-navigatie te verbeteren, het sitegebruik te analyseren en ons te helpen bij onze marketinginspanningen. Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie.

Direct mailings

Is direct mailing dood? Verre van. Hoe hoog de click through rates van je e-mails of de conversieratio van je webteksten ook mogen zijn: een goed geschreven direct mailing scoort nog altijd negen keer beter dan een goed geschreven e-mail.

Waarom direct mailings blijven scoren

Je leads worden gebombardeerd met berichten telkens ze hun smartphone vastnemen of hun laptop openslaan. Er is zoveel ruis online, dat enkel de sterkste signalen opgepikt worden. Maar een heerlijke oldschool brief die ‘s ochtends in de brievenbus valt? Die zal altijd de nieuwsgierigheid van je doelgroep prikkelen. En eens die enveloppe is geopend, zorgt sterke copywriting ervoor dat je boodschap echt aankomt.

Inclusief interactiviteit

Praat met elke digitale marketeer. Ze streven allemaal naar interactiviteit. Video’s bekijken, op knoppen tikken, whitepapers downloaden, shares scoren … Want als je een gebruiker kan laten interageren met je boodschap, blijft die boodschap langer hangen.

Direct mailings hebben een ingebouwde interactiviteit. Je prospect moet een envelop uit de brievenbus halen en bekijken. Hem openen. De brief ontvouwen. En dan lezen.

Nog voor de ontvanger je boodschap heeft gezien, is hij de interactie al aangegaan. Daardoor is de kans veel groter dat hij je brief leest en onthoudt dan de tientallen mails en meldingen die ze dagelijks ontvangen en met een klik of tik verwijderen.

Direct marketing copywriting

Natuurlijk moet je brief – of je flyer, brochure of postkaart – nog altijd steengoed geschreven zijn. Want als je boodschap verkeerd geformuleerd is, als je call to action niet krachtig of verleidelijk genoeg is of als de voordelen niet van het blad af springen, dan belandt ook je direct mailing onherroepelijk in de prullenbak.

Daarom heb je een direct marketing copywriter nodig. Een copywriter die dankzij jaren ervaring de zeer specifieke vereisten van direct response copywriting helemaal onder de knie heeft. Die vorm van tekstschrijven richt zich op onmiddellijke reactie van de lezer, door emotie in de tekst te leggen, snel een vertrouwensband op te bouwen en aan te tonen dat jij de pijn van je prospect kan verzachten.

Wetenschappelijk onderbouwde direct mailings

Wist je dat direct mailings een van de meest onderzochte tekstvormen zijn? Zowel marketeers als wetenschappers wijden er met de regelmaat van de klok diepgaande, wetenschappelijk onderbouwde studies aan direct marketing, en dat al meer dan honderd jaar lang: de eerste Direct Mail Marketing Association werd opgericht in 1917. Kies je voor de ervaren, geschoolde direct mailing copywriters van Het Teksthuis, dan krijg je er dus honderd jaar wetenschappelijke kennis bovenop!