Door op "Aanvaarden" te klikken, stemt u in met het opslaan van cookies op uw apparaat om de site-navigatie te verbeteren, het sitegebruik te analyseren en ons te helpen bij onze marketinginspanningen. Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie.

Social media content writer

Dat sociale media krachtige marketingkanalen zijn, hoeven we jou niet meer te vertellen. Maar ze nemen wel kostbare tijd in beslag, want elk kanaal vergt zijn eigen, zeer specifieke aanpak. Geen tijd voor of zin in? Of wil je gewoon zeker zijn van kwalitatieve content? Dan heb je een social media writer nodig.

Social media content writing

Social media content writing is een hele mond vol, maar voor één keertje is het wel een heel duidelijke functieomschrijving: een social media content writer schrijft content voor social media. Heerlijk eenvoudig, toch?

Minder eenvoudig is die content zelf. Die moet er namelijk uit springen en meteen de aandacht vangen in een onophoudelijke stroom van attention seekers. Dat vergt zeer uitgekiende onderwerpen en woordkeuzes, die ook nog eens op maat zijn uitgewerkt van jouw doelgroep, de tone of voice van je merk en de sociale mediakanalen van je keuze.

Content voor alle sociale media

Er bestaan heel wat tools die automatisch je content op verschillende sociale media plaatsen. Maar is dat wel een goed idee? Elk social mediakanaal heeft namelijk zijn eigen restricties, die bovendien regelmatig veranderen.

Maar bovenal heeft elk social mediakanaal een eigen stijl. Wil je niet geforceerd en houterig overkomen bij je doelgroep, dan moet je jezelf die stijl aanmeten, zonder je eigen stem te verliezen. Een ervaren social media content writer heeft elk social mediakanaal in zijn vingers.

Consistente social media content

Je weet nu dat je specifiek voor elk kanaal moet schrijven. Maar waarover ga je allemaal posten, wetende dat de meeste merken minstens meermaals per week posten, jaar in jaar uit? Ook daar kunnen we jou mee helpen. We schreven boeiende social media content voor automerken, schoonheidsproducten, pretparken, sociale secretariaten, vruchtensappen en talloze andere producten. Het geheim? Inzicht in je doelgroep, een stevige contentkalender, een flinke scheut creativiteit en jaren ervaring.

Vergeet je Conversation Management niet

Social media content plaatsen is slechts het topje van de ijsberg. Je moet ook reageren op de reacties op je posts. Eens je sociale mediakanalen drukker worden, kan reacties plaatsen tijdrovend worden. Toch besteed je er best aandacht aan. Overhaaste social media reacties kunnen buiten je tone of voice vallen en spel- of grammaticafouten bevatten. Bovendien zijn ze een gemiste kans om een hechtere band op te bouwen met de persoon die gereageerd heeft en iedereen die jouw reactie ziet. Daarom kan het een goed idee zijn om je conversation management uit te besteden aan een ervaren social media content writer.