Microcopy

Microcopy: kleine woorden met een grote impact

Eén beeld zegt meer dan duizend woorden, luidt het aloude gezegde. Maar met goede microcopy is één woord vaak meer waard dan duizend beelden …

Microcopy: qu’est-ce que c’est ?

Microcopy is, zoals de naam het zegt, hele korte copywriting. Vaak gaat het om niet meer dan één of enkele woorden op, in of rond knoppen, titels of links in webshops, mobiele applicaties, e-mails of andere digitale toepassingen. Maar het kunnen ook foutberichten zijn, of extra uitleg bij een contactformulier.

Microcopy voor Maxiwinst

Sterke microcopy maakt een bezoeker niet alleen wegwijs in uw webshop of mobiele app, ze verleent uw merk ook een sterkere persoonlijkheid en boezemt vertrouwen in bij uw gebruikers. Maar bovenal: ze kan uw conversie- of verkoopcijfers aanzienlijk opkrikken.

Moet u nu voor die mini-woordjes ook al een copywriter inschakelen? Neen, natuurlijk niet. U kunt het ook perfect zelf. Maar als u het succes van de webshop of app waar u zolang aan gewerkt hebt, volledig wilt optimaliseren, laat u dit soort cruciale details best over aan een professionele tekstschrijver. Liefst nog een digitale copywriter met ervaring in conversie-optimalisatie, zoals die van Het Teksthuis.

Neem hieronder contact op en laat u verrassen door de efficiëntie van microcopy!

Meer weten of een vrijblijvende offerte?

Neem contact op

Contactformulier:







* Verplichte velden

Van horen zeggen