Over ons

Teksthuis

Het Teksthuis in een notendop

Het Teksthuis omschrijft zichzelf graag als de ultieme one-stop-tekstshop.

Hebt u nog enkele teksten nodig voor uw gloednieuwe website en wilt u er vervolgens regelmatig boeiende content aan toevoegen, wenst u ook nog een persbericht om dit aan te kondigen én moet u al die teksten dan ook nog eens laten vertalen?

Voortaan hoeft u slechts aan één deur meer aan te kloppen: de onze. Het Teksthuis verzorgt immers al uw copywriting, redactie en vertalingen. Zo bent u zeker van consistentie en eenzelfde tone of voice in al uw communicatie.

Dat u daarbovenop nog maar één contact nodig hebt om al uw tekstprojecten te regelen, maakt u het leven alleen maar makkelijker.

De bewoners van Het Teksthuis

Teksthuis
Nicolas Chartier leeft al meer dan 10 jaar van zijn pen, achtereenvolgens als historicus, journalist, webredacteur, contentmanager, copywriter en conceptueel copywriter. Om dan plots alles te laten vallen en de wereld rond te reizen. Wanneer hij terugkeert van zijn pelgrimage, is hij rotsvast besloten die vrijheid niet zomaar op te geven. Met hart en ziel gooit hij zich in het zelfstandigenbestaan en richt Het Teksthuis op.

Nicolas Chartier is perfect tweetalig Nederlands-Frans. Zijn moedertaal is het Nederlands, en dat is ook de taal waarin hij schrijft en waarnaar hij ‘hertaalt’.

Teksthuis
Valérie kreeg na haar studies Germaanse en Communicatie te horen dat ze “een uitstekende pen bezit, maar geen journaliste is. Haar schrijven is commercieel, ze overtuigt haar lezers te kopen waarover ze schrijft”, aldus de hoofdredacteur van La Libre Belgique.
Resultaat: meer dan 14 jaar ervaring in reclamebureaus én bij de adverteerder als begeerde copywriter. Ze is reeds sinds 2005 actief als freelance copywriter.

Ook Valérie is perfect tweetalig, maar dan in omgekeerde zin. Haar moedertaal is het Frans, en dat is ook de taal waarin ze schrijft en waarnaar ze ‘hertaalt’.

Teksthuis
In functie van uw opdracht kan Het Teksthuis daarnaast beroep doen op een breed netwerk aan freelance copywriters in binnen- en buitenland.

Onze werkwijze

Luisteren

Alles begint bij uw briefing. Die kan over meerdere pagina’s uitgeschreven zijn, of snel telefonisch doorgegeven worden. Zolang we maar begrijpen wie u bent, wat u verlangt en wie u wilt bereiken.

Schrijven

Op basis van uw briefing gaan we aan de slag. We zetten uw boodschap om in welgemikte woorden en zinnen, met de juiste tone of voice en natuurlijk netjes binnen de afgesproken deadline.

Opvolgen

Eens we de tekst hebben opgestuurd, leggen we ons oor opnieuw bij u te luister. Hoogstwaarschijnlijk bent u heel tevreden. Maar misschien ook niet helemaal. In dat geval passen wij de tekst gratis aan.

^